بازاریابی چیست؟

بازاریابی، دانش و هنر کشف، خلق و ارائه‌ی ارزش با هدف تأمین نیازهای یک بازار هدف، هم‌زمان با کسب سود است

این دانش باید توام با ارتباط با مخاطب در بهترین زمان و بهترین مکان باشد.

در عصرحاضر بهترین مکان برای ارتباط با مخاطب فضای مجازی و دیجیتال است.

 

طبق آمار ۱۲میلیون و ۸۸۸ هزار و ۵۹ نفر مشترک اینترنت ثابت هستند و ۸۸ میلیون موبایل در کشور فعال است، ۵۳ درصد از کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند. همچنین 24% کاربران اینستاگرام ایرانی هستند.

۵ الی ۹ ساعت میانگین استفاده اینترنت در روز است که در مقایسه با کشور چین که پیشرو در تکنولوژی است به گونه‌ای است که اگر در هفته بیش از ۹ساعت استفاده از اینترنت استفاده شود فرد را به کمپین ترک فضای مجازی می‌برند.

میزان استفاده از شبکه های اجتماعی در سال 97 نیز به صورت زیر است:

آمار استفاده از شبکه های اجتماعی در ایران

این آمارها موید این نکته است که بازاریابی مجازی در حال پیشی گرفتن از روش های سنتی است به علاوه اینکه هزینه ها را تا حد زیادی پایین می آورد.

 

مزایای دیجیتال مارکتینگ

از مزایای بازاریابی دیجیتال(دیجیتال مارکتینگ) علاوه بر کاهش هزینه ها به 1-قابل سنجش بودن نتایج عملیات اشاره کرد یعنی به راحتی میتوان فهمید که چه تعداد کاربر آگهی را دیده چند نفر وارد شده اند و ثبت نام یا خرید کرده اند.

2- یکی از مهمترین مزیت های دیجیتال مارکتینگ قابلیت شخصی سازی است که به هیچ وجه در بازاریابی سنتی نمیتوان آن را کامل پیاده سازی کرد. به طور مثال در ایمیل مارکتینگ میتوان به کمک ابزار های قدرتمند موجود به هر کاربر پیام جداگانه ای ارسال کرد.

3-دستیابی به کاربران بیشتر نکته حائز اهمیتی است که نباید از آن غافل شد. در بستر مجازی کاربران شما میتواند مردم سراسر دنیا باشد که این نکته به خصوص در کسب و کار های بین الملل به شدت به چشم می آید.

4-فرض کنید در بازاریابی سنتی با خرج زیاد نتیجه قابل قبول را نگرفته اید چطور میفهمید اشکال کار از کجاست؟ اما در دیجیتال مارکتینگ قضیه فرق دارد و هر حرکتی ثبت میشود و به سادگی متوجه ایراد کار میشوید به سادگی مشکل را حل میکنید پس بهینه سازی آسان یکی دیگر از مزایای دیجیتال مارکتینگ است.

5-هنگامی که شما تبلیغ بیلبوردی یا تبلیغ در یک مجله را رزرو می کنید، شما در واقع تیری در تاریکی رها کرده اید و فقط می توانید امیدوار باشید که تبلیغ شما به مخاطبان مناسب برسد. البته درست است که راه هایی وجود دارد که به مخاطبان مرتبط تری از طریق شیوه های سنتی بازاریابی دست پیدا کرد، اما این قابلیت ها هیچگاه نمی توانند با هدفگیری های دقیق مخاطبان در دیجیتال مارکتینگ رقابت کنند. با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، شما می توانید مطمئن شوید که مخاطبان مورد نظر شما محتوای شما را می بینند. سئو به شما کمک می کند که به مخاطبانی دسترسی پیدا کنید که به دنبال محصولات و موضوعاتی هستند که به کسب و کار شما ارتباط دارد.

 

با توجه به نکات ذکر شده و هزاران دلیل دیگر لازم و ضروریست که هر کسب و کار به سمت دیجیتالی شدن برود تا از رقابت شدید بازار عقب نماند.

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *